March 16, 2016

KERJA vs STUDY

Assalamualaikum gaisss..

tiba-tiba hari aku rasa rindu yang teramat sangat time study dulu. ye aku fresh graduated dan aku memang tak patot memilih kerja sekarang..aku nak timba pengalaman dulu..aku rindu nak bangon pagi2 pergi kelas, buat assigment yg pecah kepala dengan nak pikir content ape nak masukkan, dengan kerenah member group..kalau dapat yg ahsem,assgment well perfect la..kalau dapat yg tak sebulu, berbulu je nak menyiapkan..rindu nak memerah otak berfikir n menghafal teori2 pembangunan manusia..rindu beb!!

hidup perlu diteruskan..tak kira lah kita buat ape pun sekarang, yang penting kita tau apa yang kita nak,apa yang terbaik untuk kita..rezeki masing,dan ianya terletak pda usaha kita sendiri jugak..kalau kita nak dengar sangat cakap orang,bukan dorang yang struggle cari sesuap nasi utk kita,yg dorang tau kondem..kondem..kondem..hargailah segala nikmat yg tuhan bagi dekat kita selagi kita bernafas ni..eh ni dah macam nak bagi ceramah lak..aku sebenarnya tengah motivasi diri sendiri ni..

stress study dengan stress kerja lain beb..sekarang aku rasa macam dah takde life dah..pagi g kerja,malam balik kerja terus mimpi..hampehh..sebenarnya kita yg mencorakkan kehidupan kita kan.kita yg pilih untuk boring,so akan boring la..apa yg terbaik sekarang adalah kita layan je apa yg ada depan mata..syukur selalu!ok,nak sambung baca novel seruan pertama yg tak habis2..ok gaisss cau!x0x0

1 comment:

Latest newzz!

"KAKI BODEK"

Tak sah kalau satu hari kau tak mengipas untuk dapatkan sekelumit perhatian. Biar yang lainnya memandang tepat ke arah kau dan yes! misi ber...