November 09, 2016

AYAH


KEHADAPAN....

yah,

 Aku sedih bila melihat kau membanting tulang sehingga lewat usiamu kini. Aku sedih kerna masih tidak dapat menyenaNgkan dikau walau aku telah capai kejayaan ke menara gading.

 yah,
Aku kecewa dengan diri aku yang terasa sangat loser bila kau masih menaggung makan.minum dan pakai aku sehari-hari. Aku kecewa tidak dapat membalas apa yang diberi setua usiaku ini.
Aku kecewa sungguh bila melihat anak seusiaku membahagiakan orang tuanya, membeli itu dan ini bagi menampakkan pembalasan jasa.

yah,
Saat aku kata mahu pergi, kau diam seribu bahasa. Buat aku tertanya-tertanya apakah kebisuan itu tanda kau setuju atau sebaliknya. Its okay, yah! take your time.  Aku tahu kau masih belum ready melihatnya aku pergi..Jujurnya aku pun masih perlu harap kau ada disisi.

yah,
Terima aksih kerna menjaganya aku, Aku bangga punya kau walau kau tidak manja memberi apa yang aku pinta atas sebab kekuranganmu. Bukan aku mahu meminta lebih itu dan ini cumanya kadang aku terasa iri dengan kelebihan yang lainnya.

yah,
Kini aku lihat susuk tubuh kau dimamah usia. Raut wajah yang dulu persis awie, kini penuh dengan garisan halus. Helaian rambut kau bertukar, lebih putih dari hitamnya. Aku sedar masa aku bersama kau tidak banyak lagi. iziznkan aku meluang waktu bersama.

No comments:

Post a Comment

Latest newzz!

"KAKI BODEK"

Tak sah kalau satu hari kau tak mengipas untuk dapatkan sekelumit perhatian. Biar yang lainnya memandang tepat ke arah kau dan yes! misi ber...