July 01, 2017

tak faham dengan hajar!

Assalamualaikum gaiss..

aku tengah layan drama semusim rindu. suka tengok ben amir sebenarnya. macam lee min ho kalau versi kulit sawo matang gitu! tapi tu takpelah.. yang aku tak faham dengan si hajar tu. dia buta ke atau buat-buat buta dengan si ikhman tu..lahai man kesian kau! memang dia ada buat silap tapi everybody deserves a second chance.. haaa except her mak long! (aku still tak boleh move on dengan cerita 15 tahun lepas..kena dera teruk babe! mungkin nanti aku akan bagi chance tapi bukan sekarang. dan aku confius trauma si hajar dgn ikhman mengatasi trauma dgn maklong dia..parah si hajar ni) aku pun tatau lah kenapa dia takot sangat dengan si ikhman tu.. padahal eddy pun pernah gak ade cobaan untuk rape si hajar tu..but never happen pun..benci betul dia kat ikhman tu.. 

bukan lah sebab aku suka si ben amir tu aku back up dia cume aku nampak kot effort dia nak kat hajar tu dari mula dia memang totally different dengan bila dia dah kenal hajar. man betul-betul kejar cinta si hajar tu. tapi yang hajar ada hanya perasaan benci. hat tu aku tak faham! manusia memang gitu kan. bila ada manusia lain yang betul-betul sayang dan cinta dibuang, dicampak ke tepi perasaan manusia tu. kita lebih memilih perasaan suka kita, perasaan cinta kita kepada orang lain yang belum tentu boleh jaga macam dia.


hajar suka azim (jimmy) sebab masa lampau dorang punya kenangan manis sama-sama. aku faham kalau hajar suka kat azim cume pertimbangkan lah perasaan ikhman yang dah lama tunggu turn untuk dapatkan cinta kau tu hajar. tengok muka ikhman sedih nampak sangat betul-betul redha dengan ape yg akan jadi lepas ni. ep.24 baru.. tak sabar nak tunggu next week.. tapi aku sangat setuju dgn kata-kata arwah mak hajar kt paksu hilal dia. " kalau nak bahagia dunia akhirat pilihlah orang yang mencintai kita. janganlah pilih orang yang kita cintai..

p/s : hajar pliss pilih ikhman! 

No comments:

Post a Comment

Latest newzz!

"KAKI BODEK"

Tak sah kalau satu hari kau tak mengipas untuk dapatkan sekelumit perhatian. Biar yang lainnya memandang tepat ke arah kau dan yes! misi ber...