October 22, 2018

Life as a Zaujah

ISKANDAR & SYIKIN
Sebelum bernikah, banyak perkara yang aku fikirkan. Banyak hal yang berlegar-legar di ruang minda membuatkan hati aku berbolak- balik untuk meneruskan niat tersebut. Bila minta pesan dari sahabat, dianya pula kata itu perasaaan yang biasa. Dia juga pernah alami hal yang sama sepertinya aku bila dia ambil keputusan untuk menamatkan zaman bujangnya.

Mungkin aku sudahpun punya stereotaip terhadap sayang menyanyangi, kasih mengasihi, cinta mencintai gamaknya. Bila hadir cinta tanpa dirancang oleh hatinya aku, buat aku rasa sejarah mungkin berulang..(eh tu lagu).. Dia menyapa lembut jiwa aku yang dah lama aku tutup sehingga aku terdetik dia jodoh yang terbaik buat aku dunia akhirat. CEWAH!

Penghidupan aku sekarang sebagai zaujah tidaklah seburuk dan seteruk yang cuba aku bayangkan. Aku punya lebih banyak masa kualiti bersama keluarga aku sendiri..Malah lebih rapat dari yang sebelumnya. Bertuahnya aku bila punya dua ayah, dan dua ibu..Terasa macam kena JACKPOT!!  Mitos pasal mertua membuli menantu bukan dalam hikayatnya aku. Syukur pada Yang Satu. Aku disempurnakan dengan cara yang begitu indah likunya.

Pada yang mahu nikah, teruskan niatnya kau kerna kau harus percaya masa depannya kau pasti lebih cerah daripada sebelumnya. Itu aku sure gila! Pada yang sudah menikah, harungi penghidupannya kau dengan memberi yang sehabis baik. Hargai pasangannya kau, moga hubungan diberkati dan diredhai dunia akhirat.


P/s: Zauj! lap you lahhh..

P/s: moga aku terus istiqomah untuk jadi zaujah solehah. Begitu juga kau ya!~






No comments:

Post a Comment

Latest newzz!

"KAKI BODEK"

Tak sah kalau satu hari kau tak mengipas untuk dapatkan sekelumit perhatian. Biar yang lainnya memandang tepat ke arah kau dan yes! misi ber...