November 15, 2016

JURUS BELA DIRI

Bela diri menjadi mekanisme utama bagi menyelamatkan diri kau dari dipersalah. Bela apa yang termampu kerna jika tidak kepala kau akan dipijak. Alam mencari rezeki teramat gerun situasinya. Jika silap langkah kau yang kecundang ke lembah jiwa yang tak tenang.

Bila ditunding harap kau mampu untuk menunding balik kerna bukan mudah untuk berdiri atas kaki kau sendiri jika senjata sudah di acu dan ditekan bertubi-tubi. Jurus ini amat penting rolenya dalam pastikan kau tidak jatuh tersungkur lalu ditimpa tangga.

Pergilah cari senjata untuk dibuat perisai. Sebelum kau ditikam belakang. Penuhkan dada dengan bertimba ilmu agar kau tidak diperkotak-katikkan sesetengah individu. Tahu sedikit selok belok tingkah dan laku. InsyaAllah aku doakan apa yang termampu.

p/s: Jurus ni kena mahirkan sebelum jadi mangsa keadaan.

p/s2: Kambing hitam sedang tergelak tengok kau sebab kau akan gantikan tempat dia..haha

p/s3: Malu bertanya sesat jalan. Ye! aku tau kau ade waze.. Tapi alamat ilmu takde siape yang tahu tapi wajib cari.

3 comments:

  1. Mulanya ingat cerita pakai taekwondo ke, karate ke.. sekali.. @.@ Hmm, ada lagi eh golongan macam tu? Company mana tu? Ingat takde dah golongan yang kerja sama-sama tapi dalam masa yang sama cari jalan nak jatuhkan team member sendiri. Memang kena banyak ilmu nak face orang-orang macam ni. Kekal kuat ok!

    ReplyDelete
  2. mesti wujud lgi..sebab trait personaliti manusia kte tak dapat nak jangka..kte kne ready dalam ape je keadaan..kne tau cane na coop dgn keadaan yg stress..kalau tak boleh handle tu yg angkat kaki bla tu..tapi sy percaya setiap tempat ada cabaran dia, so kte tak boleh lari la kan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mungkin la. Macam awal-awal kerja, kira first job dulu memang macam apa ntah tak boleh nak cerita macam mana disaster tu. Pengurusan fail. Gaji sampai 2 bulan tak dapat. Memang sebelum 6 bulan terus chow. By the way, suka magic kan? So awak patut tengok Moana. Baru tengok semalam. Cerita tu best jugak! ^^

      Delete

Latest newzz!

"KAKI BODEK"

Tak sah kalau satu hari kau tak mengipas untuk dapatkan sekelumit perhatian. Biar yang lainnya memandang tepat ke arah kau dan yes! misi ber...