November 09, 2016

TALAM BERLAUK

Muka elok, perangai nauzubillah minzalik. Itu manusia tak cukup cinta dan kasih. Bermuka-mika bila berkawan, berpura-pura bila melawan. Kisah talam paling hebat dan yang lainnya mampu jatuh ke jerat madah berhelahnya dia. Ya! aku tahu itu tajuk lagu...sudah!

"JANGAN CERITA KEPADA LAIN". Itulah yang dijaja pada TALAM yang lain. Kata hikmat yang diguna untuk menutup pekung didada. Mulut tempayan boleh ditutup, mulut longkang  tetap membusuk walau di cover rapi. Kalau rahsia sulit alam semesta kau cerita, jangan terperanjat beruk kalau esok jiran tetangga sudah terima berita.

TALAM bermuka. Mungkin itu patut ada dalam sesetengahnya keadaan yang merumit. Disebabkan mukanya dan cerita mampu membaiki keadaan, itu talam berlauk namanya. masih ada kebaikan kepada semua awalau ia masih TALAM.

p/s: Talam berlauk yang menantu pak mat juai sodap oii..dengan daging cincang dan aroma daun sup tu buat aku tergoda..Eeee..memang bahaya yang namanya TALAM ni..jaga-jaga!

No comments:

Post a Comment

Latest newzz!

"KAKI BODEK"

Tak sah kalau satu hari kau tak mengipas untuk dapatkan sekelumit perhatian. Biar yang lainnya memandang tepat ke arah kau dan yes! misi ber...